Jak vypadá cesta vývoje prototypů řady Café

Nejdříve to začíná myšlenkou

Jedná se o nejkrásnější fázi vývoje produktu. Fázi, kdy si člověk lehne do naší sedačky a přemýšlí nad tím, jak dále pomoci kultivaci veřejného prostoru a co nám v portfoliu chybí. V produktových řadách nám toho schází zatím hodně a jako tým máme soupis několika produktů které budeme vyvíjet. Já si dal za úkol posunout se v produktech pro pevně kotvené stoly a židle, u kterých je možné si vypít kávu. První myšlenka byla udělat kavárenský stolek a jednoduché židle. Pak jsem si ale uvědomil, že nechceme sedět jen na nízkých židlích, ale cheme kombinovat i vysoké stoly a židle a nízké stoly a židle. A tak jsem sepsal myšlenku 4 produktů. Jsou to nízký stůl a nízké židle a barový stůl a barové židle. Myšlenku jsem tak rychle posunul na Kamila

Skicování

Kamil začal skicovat a rozpracoval několik variant, které předal Robertovi. Robert skici přetvořil v konstrukční realitu a vypracoval první 3D návrhy. Po několika poradách celého týmu, bylo rozhodnuto, že se posuneme k modelování vybraných variant produktů.

Modelování

Zavřel jsem se s bráchou Martinem do naší stolárny a žačali jsme z překližky vyrábět první modely několika variant. Modelování je specifická činnost, kdy člověk nedělá tupě to, co bylo nakresleno, ale hledá další invenci a přemýšlí nad produktem, nad budoucími materiály, nad tím že se nesmí nechat unést složitostmi a musí věci zjednodušovat a zkoušet jak budou působit. Přemýšlí nad smyslem produktu, nad využitím, nad krásou, materiály a dostane se tak nutně k myšlence nad barevností života i produktů. Po vystavení modelů na firmě probíhá další série brainstormingů, testování a rozhodování, který produkt posuneme k prvním funkčním prototypům. 

Funkční prototypy

Výroba originálních prototypů, to už je posun k prvním skutečným výrobním výkresům pro dílenské zpracování. Zde už se produkt blíží k realitě. Nicméně i po prvních funkčních prototypech nepanuje úplná spokojenost. Vytahujeme opět skici a přemýšlíme nad tím, jak se posunout k větší čistotě a jednoduchosti. Navrhují se další úpravy úhlů, pohledových detailů a vzniká funkční zadání prototypů druhé generace. 

Oživení

Spokojenost s čistotou druhé generace je velká, ale přeci jen to chce něco více. Ukázat jak přemýšlíme a co nás baví. Dostáváme se tak opět k barevnosti a vymýšlíme barvy, které lahodí našemu oku. Nyní však prozradíme pouze názvy barev a produkty ve finální verzi představíme v druhé půlce dubna po prvních testech a focení. Bystrým jistě neunikne kam míříme. Názvy barev: azura, rosa, ciclamino, bianca, vert, jaune, a pois, rojo, iridata a celeste. Byla to a bude to jízda.